Thursday 13 August 2009

تجاوز جنسي در حاكميت اسلام ناب محمدي

تجاوز جنسي در حاكميت اسلام ناب محمدي

آقای لاريجانی گفت پس از نامه مهدی کروبی درباره تجاوز جنسي به بازداشت شدگان دختر و پسر در پي اعتراضات خياباني اخير، لازم ديده شد به اين موضوع رسيدگی شود و « دربررسی های دقيق از بازداشت شدگان در کهريزک و اوين هيچ موردی از آزار و تجاوز جنسی مشاهده نشده است.» علی لاريجانی افزود اگر آقای کروبی شواهدی در اين زمينه دارد ارائه دهد تا پيگيری شود.

دراين باره بايد گفت كه تجاوز جنسي، مسئله مهمي است كه در سراسر جهان وقتي چنين عمل شنيعي صورت مي گيرد، آسيب ديدگان اغلب هيچ تمايلي ندارند، تجاوز را آشكار كنند. آنها بيشتر ترجيح مي دهند كه سكوت كنند يا به علت صدمات رواني قادر به بازگو كردن نيستند. يكي از مشكلات قوه قضايي در همه جا اين است كه مصدومان حاضر به شكايت نيستند و به خاطر حفظ آبرو كمتر آمادگي دارند كه اظهار شكايت كنند.

در مورد تجاوزات جنسي اخير در ايران علاوه بر نكات بالا، ترس از جان،‌ پس از شكايت وجود دارد. آنها مي ترسند شكايت كنند يا با نام واقعي، ماوقع را توضيح دهند چون ممكن است دوباره سر از بازداشت هاي غيرقانوني درآورند.

حال اين سوال از لاريجاني وجود دارد كه چگونه ظرف يك يا دو روز، از كذب بودن آزار جنسي مطمئن شدند؟ امري كه در درجه اول نيازمند جلب اطمينان آسيب ديدگان است و اين خود در شرايط فعلي بسيار دشوار است، در شرايطي كه اعمال وحشيانه هنوز ادامه دارد و مسولان در صدر همچنان به دروغ مي گويند كه بايد به آسيب ديدگان رسيدگي شود اما در خيابان همچنان شاهد هستيم به خاطر يك اعتراض كوچك، مردم را به فحش هاي ركيك و باتوم مي بندند. ضمن اينكه يكي از موارد مورد تجاوز جنسي قرار گرفته، فردي به نام ترانه موسوي است كه مي گويند پس از تجاوز، جنازه وي را سوزانده اند، مسولان امر چنانچه ادعايي در صداقت در گفتار و عمل خود دارند، بهتر است به اين مورد بپردازند و صحت و سقم آن را بررسي كنند. لااقل مي توانند تحقيق كنند كه چرا خانواده ترانه موسوي سكوت اختيار كرده اند.

احتمالا مسئله تجاوز جنسي مانند ديگر وارد در جمهوري اسلامي، يا حكومت اسلامي جديدالتاسيس، ماست مالي مي شود و به گردن دشمنان اسلام و انقلاب مي افتد.

No comments:

Post a Comment